Novosti o projektu
U dječjem vrtiću Petar Pan u Zadru 28.02.2022. započela je provedba projekta “ Vrtić po mjeri djeteta“, UP.02.2.2.16.0215, sufinanciranog od strane Europskog socijalnog fonda u okviru natječaja “Nastavak unaprjeđenja usluga za djecu u sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja“.
Omogućena su zapošljavanja za 3 nova odgojitelja, psihologa, spremačice i domara, te je samim time i podignuta kvaliteta rada vrtića.
Program produljenog boravka započeo je sa novom tehničkom opremom koja je osigurana iz sredstava EU a koja je odgojiteljima omogućila kvalitetniji detaljniji rad te suvremeniji pristup samom radu.
Edukacija za odgojiteljice u sklopu projekta
Za unaprjeđenje usluga odgojiteljicama je kroz edukaciju omogućeno jačanje stručnih kompetencija i interakcije s djecom te poticanje kreativnosti kao razvojne kategorije. Temeljni cilj stručnog usavršavanja jest pružanje korisnicima (djeci, njihovim roditeljima/skrbnicima) uvjete za cjelovit razvoj osobnosti djeteta te doprinijeti kvaliteti odrastanja, a posredno i kvaliteti obiteljskog života.
Tijekom prvog kvartala projekta, odgojiteljice su prošle edukaciju sportskog programa u suradnji s gimnastičkim klubom „Salto“ te educiranim kineziolozima za stjecanje znanja i kompetencija koje su potrebne za rad s djecom u vrtiću.
Osim sportskog programa, započeta je i edukacija engleskog jezika za 2 odgojitelja. Edukacija se odvija 2 puta tjedno. Pribavljeni su materijali koji su potrebni za samu edukaciju.
Dobivenim sredstvima izdvojen je iznos za namještaj i didaktiku te sportsku opremu s kojom se planira opremiti dvije sobe u kojima borave djeca na produljenom boravku. Oprema i didaktika prilagođena je potrebama djece te omogućuje i potiče djecu na nesmetan i holistički razvoj.
U ovom kvartalnom dijelu projekta uloga domara nam je bila iznimno važna jer je samim zaposlenjem istoga omogućeno vanjsko uređenje vrtića.
Do sada je napravljena nadstrešnica za zaštitu od sunca kod boravka na zraku, obojane su gume za izradu poligona, oformljene su razne police a djeci je obnovljena i pojačana vanjska kuhinja za igru na otvorenome, te je izrađen pješčanik za igre u pijesku.
"Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Sadržaj objave isključiva je odgovornost Dječjeg vrtića Petar Pan."
Drugo kvartalno izvješće
Tijekom drugog kvartalnog razdoblja projekta „Vrtić po mjeri djeteta“ svakodnevno se odvijao produljeni boravak u obje skupine.
U radu odgojiteljica vezano za sportski program poboljšana je kvaliteta pripreme rada za sami sat. Odgojiteljicama je nadopunjeno znanje raznih igara koje potiču tjelesni razvoj, motoričke sposobnosti i vještine u skladu s dobi djeteta.
Odgojiteljice koje pohađaju edukaciju engleskog jezika svakodnevno rade na usvajanju novih znanja i kompentencija putem online edukacija, rješavanjem raznih tekstova i sl.
Zapošljavanjem psihologa u Dječjem vrtiću Petar Pan u Zadru omogućena je kvalitetnija usluga i pružanje stručne podrške djeci, roditeljima i odgojiteljima. Stručni suradnik psiholog sudjeluje u prevenciji (procjena, identifikacija djece s posebnim potrebama, edukaciji roditelja i odgojitelja) te ranoj intervenciji.
U svom radu, psiholog je usmjeren na rad s djecom, roditeljima i odgojiteljima sa svrhom ostvarivanja temeljnih prava djece u vrtiću, utvrđivanja razvojnih potreba svakog djeteta i ostvarivanja optimalnih uvjeta za rast i razvoj djece.
Tijekom ovog kvartalnog razdoblja, stručni suradnik psiholog u našem vrtiću tijekom svakodnevnog rada, provodio je inicijalne razgovore prilikom upisa djeteta u vrtić, pratio je prilagodbu novoupisane djece, utvrđuje razvojni status djece u svim skupinama, identificira djecu s posebnim odgojnom obrazovnim potrebama, surađuje i provodi savjetodavne razgovore s odgojiteljima i roditeljima/starateljima. Također, s obzirom na potrebe određene skupine, osmišljava i provodi edukativne radionice za djecu i odgojitelje. U ovom kvartalnom razdoblju, provedene su radionice u mješovitoj skupini na temu osvještavanja emocija i emocionalnih stanja, prepoznavanje tjelesnih reakcija pri doživljavanju emocija te prihvatljivih načina izražavanja neugodnih emocija.
Za sva pitanja o razvoju djeteta, odgoju i odgojnim postupcima, zabrinutosti zbog razvoja djeteta u nekim područjima ili uočenih poteškoća, roditelji se slobodno mogu obratiti psihologu za individualni razgovor i savjetovanje.
U ovom kvartalnom razdoblju ravnateljica vrtića predstavila je ciljeve i aktivnosti projekta na portalu Zadarnet.
Postavljena je ploča na kojoj su vidljivi svi važniji podaci o projektu na prednji dio zgrade, te su postavljeni plakati unutar vrtića.
Kroz ovo tromjesečno razdoblje uloga domara nam je bila od iznimne važnosti.
Izrađene su police u skupinama i postavljene na zid kako bi materijal bio pregledniji i odgojiteljicama a i djeci materijal bio dostupniji.
Obojani su zidovi unutar soba vrtića i izmijenjen je laminat u mlađoj skupini.
Treće kvartalno izvješće
Tijekom trećeg kvartalnog razdoblja svakodnevno se odvijao produljeni boravak u obje skupine.
Sportski program je u ovom razdoblju poslan na verifikaciju na Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Na početku ovog kvartala i nove pedagoške godine vrtić je dobio novi namještaj i didaktu za skupine, te opremu za sport koja se financirala iz projekta.
Psiholog je u ovom kvartalnom razdoblju provodio inicijalne razgovore s roditeljima i djecom, sugladno s tim i u suradnji s odgojiteljima praćen je tijek rada. Napravljeno je praćenje djece i opservacija u suradnji sa stručnim suradnicima JLS grada Zadra.
Kontinuirano je provodila procjene razvojnog statusa i psihomotornog razvoja u svrhu identificiranja djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama.
U trećem kvartalnom razdoblju održana je radionica jednakih mogućnosti u suradnji s Kabinetom za ranu intervenciju Caritasa Zadarske nadbiskupije. Mag. Psih. Dario Kovač u dogovoru s ravnateljicom vrtića Emanuelom Mandić je pripremio edukaciju/ radionicu za djelatnice vrtića na temu „ Uočavanje i vrste teškoća – principi rada“.
Edukacija je bila iznimno edukativna i poučna.
U području rada domara u ovom kvartalu oformljene su razne didakte po skupinama uz dogovor odgojiteljica i domara te su izrađene od drveta. Svakodnevno je radio na održavanju unutrašnjeg i vanjskog dijela vrtića.
Četvrto kvartalno izvješće
Tijekom četvrtog kvartalnog razdoblja svakodnevno se odvijao produljeni boravak u obje skupine.
Na početku kvartala aktivnosti su se odvijale kalendarski, obilježeni su blagdani te se svakodnevne aktivnosti provode i na engleskom jeziku a djeca također imaju i sportske aktivnosti.
Psiholog je u ovom kvartalnom razdoblju provodio inicijalne razgovore s roditeljima i djecom, sukladno s tim i u suradnji s odgojiteljima praćen je tijek rada. Napravljeno je praćenje djece i opservacija u suradnji sa stručnim suradnicima JLS grada Zadra.
Kontinuirano je provodila procjene razvojnog statusa i psihomotornog razvoja u svrhu identificiranja djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama.
U četvrtom kvartalnom razdoblju domar je radio na postavljanjima taktilnih ploča na zidove i razne drvene didakte koje su se mijenjale po interesima djece. Napravljeni su razni popravci na unutarnjem i vanjskom prostoru, održavanju dvorišta i sanitarnih čvorova.
Na zidove u skupinama su postavljene ploče na koje se stavljaju pojmovi na oba jezika.
Peto kvartalno izvješće
Tijekom petog kvartalnog razdoblja svakodnevno se provodio produljeni boravak u obje skupine, odgojiteljice su djeci uz svakodnevne edukativne radionice .
Na početku kvartala predan je program engleskog jezika na verifikaciju Ministarstvu znanosti i obrazovanja te Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Psiholog je u ovom kvartalnom razdoblju provodio inicijalne razgovore s roditeljima i djecom, sukladno s tim i u suradnji s odgojiteljima praćen je tijek rada. Napravljeno je praćenje djece i opservacija u suradnji sa stručnim suradnicima JLS grada Zadra.
Kontinuirano je provodila procjene razvojnog statusa i psihomotornog razvoja u svrhu identificiranja djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama.
U četvrtom kvartalnom razdoblju domar je radio na izradi didaktičkih igara po dogovoru s odgojiteljicama u skupinama, popravku na nosačima prozora, održavanju čistoće vanjskog djela dvorišta ( čišćenje lišća, šišanje živice). Vraćene su tende na prednjem vanjskom djelu vrtića zbog sve toplijeg vremena kako bi djeci bilo ugodnije tokom vanjskog boravka.
Šesto kvartalno izvješće
Tijekom šestog kvartalnog razdoblja svakodnevno se provodio produljeni boravak u obje skupine.
Na kraju kvartala predani su programi engleskog jezika i sportskog programa na verifikaciju Ministarstvu znanosti i obrazovanja te Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Psiholog je u ovom kvartalnom razdoblju provodio inicijalne razgovore s roditeljima i djecom, sukladno s tim i u suradnji s odgojiteljima praćen je tijek rada. Napravljeno je praćenje djece i opservacija u suradnji sa stručnim suradnicima JLS grada Zadra.
Kontinuirano je provodila procjene razvojnog statusa i psihomotornog razvoja u svrhu identificiranja djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama.
U šestom kvartalnom razdoblju domar je radio na izradi didaktičkih igara po dogovoru s odgojiteljicama u skupinama, održavanju čistoće vanjskog djela dvorišta ( čišćenje lišća, šišanje živice). Postavljenje su zidne izolacije s knaufom i spužvom u sobama zbog bolje toplinske i zvučne izolacije, te proširivanja zida kako bi se mogla postaviti drvena daska za policu s materijalom i radovima.
Sedmo kvartalno izvješće
Tijekom sedmog kvartalnog razdoblja svakodnevno se provodio produljeni boravak u obje skupine.
Na kraju kvartala predan je kraći sportski program na verifikaciju Ministarstvu znanosti i obrazovanja te Agenciji za odgoj i obrazovanje. Nositelj programa je magistar kineziologije, predavač na stručnom usavršavanju za trenere boksa u organizaciji Kineziološkog fakulteta u Splitu, trener hrvatske boksačke reprezentacije za kadete i mlađe kadete, glavni trener u BK “Ares”, te voditelj programa specijalističke obuke u interventnoj jedinici policije te posjeduje i IBA certifikat (međunarodna organizacija), Nikola Marketin. Ujedno je napravljen i ugovor s dvoranom za provedbu sportskih aktivnosti uz izvedbu kineziologa. Integrirani program engleskog jezika je dobio suglasnost od MZO (verifikaciju).
Psiholog je u ovom kvartalnom razdoblju provodio inicijalne razgovore s roditeljima i djecom, sukladno s tim i u suradnji s odgojiteljima praćen je tijek rada. Napravljeno je praćenje djece i opservacija u suradnji sa stručnim suradnicima JLS grada Zadra.
Kontinuirano je provodila procjene razvojnog statusa i psihomotornog razvoja u svrhu identificiranja djece s posebnim odgojno – obrazovnim potrebama.
U sedmom kvartalnom razdoblju domar je radio na izradi didaktičkih igara po dogovoru s odgojiteljicama u skupinama, održavanju čistoće vanjskog djela dvorišta ( čišćenje lišća, šišanje živice).
U ovome kvartalu održana je konferencija za pozvanike na kojoj se prikazalo što je sve ostvareno kroz projekt.
S datumom 28.listopada završava projekt.